wtorek, 4 grudnia 2012

Domowa wędlina

Długo szukałam doskonałego przepisu na domową wędlinę. Robiłam gotowaną, smażoną i pieczoną, zmieniałam proporcje przypraw w końcu udało mi się uzyskać taki smak jak oczekiwałam. Jest idealna, delikatna i aromatyczna. Często pojawia się na moim stole i smakuje wszystkim.




składniki:
  • 1kg schabu bez kości / szynki
  • 2 łyżki soli
  • 1-2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1/2 łyżeczki suszonej pietruszki
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1/2 łyżeczki papryki ostrej
  • wyciśnięty ząbek czosnku

Wszystkie składniki mieszamy na gładką masę, którą nacieramy dokładnie mięso. Schab zawijamy szczelnie w folię aluminiową i zostawiamy na 24h w lodówce.
Na drugi dzień wkładamy mięso do brytfanny (nie rozwijamy go z folii) i podlewamy szklanką wody. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 220stC przez 30 min, następnie zmieniamy temperaturę na 180stC i pieczemy jeszcze przez 1h.
Po upieczeniu wędliny nie wyjmujemy z folii, czekamy aż przestygnie.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz